iunie 10, 2009

Minte de inventator - Nicola Tesla

Bookmark and Share

Stumble Upon Toolbar

Finalul conferintei lui Guy Kawasaki

Bookmark and Share

 

guy kawasaki's art of start In final GK da sfaturi pentru cum sa iti organizezi o prezentare a ideii tale. Bineinteles ca sfaturile sunt din perspectiva americana, si imi e tare greu sa vad care e legatura intre piata si modul de gandire american si practicile din Romania. Oricum, oricat de irelevante par, asta macar arata distanta care separa cele piete. Deci:

Ca sa iti transmiti catre un investitor in mod optim ideea de afacere, GK recomanda sa respecti regula 10/20/30.

  • 10:  prezinta in maxim 10 sliduri. Continutul fiecarui slide:

Titlu / Problema / Solutia / Modelul afacerii / Magia ascunsa – asta ar insemna sa arati cum e produsul tau special, diferit fata de altele similare / Marketing si vanzari / Concurenta / Echipa / Proiectiile – previziunile pentru viitor / Stari si termene limita

  • 20: prezentarea efectiva a slidurilor sa nu depaseasca 20 de minute. Intr-adevar, cercetarile arata ca durata de concentrare a oamenilor, chiar pe subiecte care ii intereseaza nu este mai mare de 20 de minute – dupa care o pauza este necesara; prin urmare recomandarea nu e lipsita de baza stiintifica!

 

  • 30: foloseste fonturi de 30 in prezentare …motivul – investitorii adesea au probleme de a citi fonturile mici, din cauza – uneori – a varstei mai inaintate…:-)

Si alte sfaturi:

  • angajeaza oameni infectati  - evident – apucati de virusul muncii tale – asta mi se pare cel mai tare in contradictie cu practicile din Romania – din cate stiu eu se angajeaza pe cunostinte, si nu pe valoare…iar dedicatia nu prea e una din valorile apreciate de angajatori, nu?
  • angajeaza oameni mai buni decat tine – ei, cum suna asta? riscant nu? Din perspectiva antreprenorului care conduce afacerea – nu. Dar ce te faci daca cei de ‘sub comanda ta’ folosesc alte principii? Dificila chestiune…
  • nu le cere oamenilor tai sa faca lucruri pe care tu nu le-ai face – la fel, din perspectiva antreprenorului mi se pare posibil de replicat in Romania, dar din cea a managerului angajat nu prea …ca doar de ce ai subordonati – ca sa faca ce nu nu vrei, nu ai chef , sau nu stii…

Sfaturile de final nici nu cred ca sunt relevante pentru Romania, avand in vedere ca mediul oferit de piata antreprenorilor nu exercita presiuni asupra lor sa le adopte :

  • reduceti curba de invatare – asta ar presupune sa ai o cultura organizationala in care sa se puna problema invatarii continue, si sa ai in acelasi timp preocuparea ca utilizatorul tau final sa aiba un produs pentru care sa nu trebuiasca sa faca un curs special pentru a-l folosi.
  • imbratiseaza-ti evanghelistii – sau sa ii pretuiesti si sa le acorzi atentie celor care te vorbesc de bine si iti fac reclama gratuita….
  • da voie utilizatorilor sa iti testeze produsele/serviciile
  • cauta persoanele care influenteaza si asculta-i  pentru ca - ‘viitorul este inventat de public, nu de vorbitor’ – nu stiu cati din antreprenorii romani gandesc asa in clipa de fata…
  • nu-i lasa pe mascarici sa te intoarca din drum – exemple:

Thomas Watson – presedinte IBM in 1943 a spus: ‘Cred ca exista piata pentru poate 5 calculatoare’

Western Union – 1876 – ‘Acest telefon are prea multe lipsuri ca sa fie considerat mijloc de comunicare. Dispozitivul nu are nici o valoare pentru noi’

Ken Olsen  - 1977 – ‘ Nu exista nici un motiv pentru care cineva si-ar dori un calculator in casa’

Guy Kawasaki - ‘E prea departe de casa, si nu vad cum poate asta sa fie o afacere ‘ – raspunsul lui la propunerea de a fi CEO pentru Yahoo – in perioada de start-up.

Cam astea sunt sfaturile lui Guy Kawasaki catre tanarul antreprenor. Cate sunt relevante pentru tanarul antreprenor roman, nu stiu…. dar putem afla daca vreuna din teme vi s-a parut incitanta si vreti sa comentati.

Ca sa fii la curent cu postarile, aboneaza-te la articolele urmatoare prin RSS sau prin email.

 

Stumble Upon Toolbar
 
Feedback Form