februarie 06, 2009

Cum iei legatura cu clientii tai

Bookmark and Share

In relatia dintre tine (cel care ofera un produs sau un serviciu) si clientii tai (cei care platesc) - felul, modul prin care pastrezi contactul cu ei este esential pentru profitabilitatea afacerii tale. Exista o legatura directa intre nivelul vanzarilor tale si comunicarea pe care o ai cu clientii tai, astfel cu cat te intalnesti sau vorbesti mai des cu ei, cu atat probabilitatea ca el sa cumpere de la tine este mai mare.

Daca esti o firma cu resurse financiare serioase, poate ai un departament de marketing si PR - autonom, cu un buget dedicat si schema organizatorica proprie. Reclama pe ‘stil’ vechi este costisitoare, fie ca publici reclama in reviste si ziare, sau difuzezi spoturi la radio sau tv. Prin costuri reclama clasica este prohibitiva, iar firmele cu bugete mici s-ar putea considera condamnate in competitia cu ‘pestii cei mari’. Si totusi, nu e asa. Chiar in vremea marketingului de corporatie, au existat tehnici si tactici numite ‘de gherila’ , iar Jay Conrad Levinson a fost ‘tatal lor’ – poate ca nu le-a inventat el pe toate, dar a fost un fel de Vasile Alecsandri al folclorului de marketing existent.

Wikipedia defineste marketingul de gherila ca fiind un sistem neconventional de promovare, prin care inventivitatea suplineste lipsa bugetelor .

Daca faci comparatia intre marketingul de corporatie si cel de gherila, de fapt diferenta nu sta in bugete, in banii cheltuiti, ci in felul in care relatia, conversatia cu clientul are loc.

Marketingul mare se bazeza pe faptul ca isi expune mesajul – cine il vede sau cine il aude, cine il intelege si cine ii urmeaza indemnul – ei, bine, asta e o mare necunoscuta.

In schimb in marketingul de gherila mesajul este parte a unei conversatii, al unui dialog: marketerul este mult mai aproape de client – adesea in relatie unu la unu – si poate sa isi croiasca partea de discurs tinand cont de clientul sau, si nu bazandu-se pe o mare masa amorfa si nediferentiata numita piata.

Daca as fi scris blogul de fata inainte de aparitia internetului (o imposibilitate in fapt) probabil ca subiectul ar fi fost exact acesta: raspandirea ideilor de marketing de gherila, destinat evident, micului antreprenor.

Pentru ca suntem insa in 2009, ar fi pacat ca tu, mic intreprinzator sa nu folosesti la maximum toate oportunitatile GRATUITE de comunicare cu clientii tai oferite de internet. Aceste noi ‘instrumente’ te ajuta sa realizezi echilibrul (de care vorbeam in articolul trecut) intre produsul tau si clientul tau.

In articolul urmator vom trece impreuna in revista principalele canale gratuite de comunicare prin internet, cai de dialog pe care le poti folosi ca sa iti faci afacerea profitabila.

Resurse:

Marius Ghenea despre Guerrilla Marketing

Stumble Upon Toolbar
blog comments powered by Disqus
 
Feedback Form